6-11 Yaş

6-11 yaş grubuyla ilgili tüm PAY’lara ve uzman görüşlerine bu temadan ulaşabilirsiniz.

Uzman Görüşleri

Ebeveynler için: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuğunuz ve uzaktan eğitim
6-11 Yaş, 12-14 Yaş
Ebeveynler için: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuğunuz ve uzaktan eğitim

Özellikle Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuklar ve ebeveynleri için önümüzdeki uzaktan eğitim süreci zorlayıcı olabilir. Çocukların bu dönemi tatil modunda geçirmek istemesi ebeveyn-çocuk ilişkisi açısından çatışma yaratabilir. Bu dönemde bir düzen yaratabilmek için öncelikle rutine ihtiyacınız olacaktır.

Corona virüs tedbirleri çerçevesinde oluşan tatil döneminde evde neler yapabiliriz?
3-5 Yaş, 6-11 Yaş
Corona virüs tedbirleri çerçevesinde oluşan tatil döneminde evde neler yapabiliriz?

Corona virüs salgını sebebiyle birçoğumuz kaygı yaşıyoruz. Virüsün yayılmasını önleme amacıyla okulların kapatılmasıyla birlikte birçok ebeveynin aklında benzer sorular olabilir: Çocuklarımızla evde neler yapabiliriz? Onlarla nasıl zaman geçirebiliriz? Evde nasıl bir düzen kurabiliriz? Bu dönemde evde uygulayabileceğiniz birkaç öneri:

6-11 Yaş, 12-14 Yaş, 15-18 Yaş
Sınıfta öğretimi nasıl farklılaştırabiliriz?

Üstün olduğu belirlenmiş öğrencilerin de aslında bu ortalama müfredatla ihtiyaçları karşılanmamaktadır. Bu öğrenciler de zorlanmamaktadırlar ve sıkılmaktadırlar. Öğrenmede Evrensel Tasarım (ÖET) yaklaşımı, bilişsel nörobilim çerçevesini kullanan ve değişik ihtiyaçları olan geniş bir spektrum dakika öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hazırlanmış bir yaklaşımdır. Temel amacı her öğrencinin başarılı bir öğrenci olmasını sağlamaktır ve her öğrencinin “uzman öğrenci” olmasını sağlamaktır. Bu, çok bilen, bildiğini daha fazla yapmak isteyen ve öğrenmeyi seven ve daha da fazla yapmak isteyen öğrenciler anlamına gelmektedir. ÖET'de anahtar, tasarımın evrensel olması (herkes için ulaşılabilir olması) ve her öğrencinin öğrenmesini sağlamaktır. Bu tasarım öncelikle tasarım yaparken çok esnek olmanın gücüne dayanır. – Öğrencilere seçenekler sunar – Öğrencilere farklı öğrenme yolları deneyimleri sunar – Öğrencilere materyalin farklı şekillerde sunulmasını sağlar ki iki şeye ulaşmak mümkün olsun “EVRENSEL” ve “HERKES ÖĞRENİR” ÖET in üç ilkesi öğrenmenin ne olduğunun dikkatli bir şekilde analiz edilmesi sonucu ortaya çıktı. Binlerce araştırmacının öğrenmenin ne olduğu, nelerin öğrenmeyi oluşturduğu ve öğrenme konusunda bireysel farklılıkların neler olduğu konusunda yaptıkları çalışmalar sonucunda her öğrenme ortamında bulunan 3 temel prensibi ortaya çıkarıldı. Üç genel prensip vardır. İlk prensip, bilgiyi öğrenene nasıl sunarız? Burada farklı yöntemler kullanarak bilgiyi sunmaktan bahsediyoruz. Her öğrencinin öğrenebilmesi için bilgiyi sunmamın tek bir yolu yoktur. İkinci prensip, çoklu yöntemler kullanarak öğrencilerin bildiklerini ifade etmelerine imkan vermektir. Üçüncü prensip ise çoklu yollar kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecine katılmasını sağlamaktır.

Videoyu İzle

Son PAY'lar

Tür:
Sıralama:
A Akıl-Fikir

Uzaktan eğitim sürecinde ders takibini arttırmak

6-11 Yaş

Merhabalar, Oğlum 15 yaşında. Mart ayıyla beraber uzaktan eğitim sürecine ilk geçtiğimiz zamanlarda oğlumun derslerini takip etmesi konusunda zorluklar yaşadık.  Ders sırasında çoğu zaman dikkati dağılıyordu, arkadaşlarının görüntülerini izleyip, kimin ne yaptığına daha çok odaklanıyordu. Böyle olunca da öğretmenin konuşmasını takip etmekte zorlanıyordu ve söz verildiğinde cevaplamak için arkadaşlarından daha fazla zamana ihtiyacı oluyordu. Bizd...

Devamını Oku...

A Akıl-Fikir

Esas sorumluluk çocukta olmalı

6-11 Yaş

Ödev yapmakta, ders çalışmakta esas sorumluluk çocukta olmalı bence. Babalar, anneler olarak bizim görevimiz yaşına da bağlı olarak planlamasına yardımcı olmak ve eğer zorlanırsa, yardım talep ederse o zaman destek olmak diye düşünüyorum. Bazen hadi ödevimizi yapalım diye duyuyorum örneğin. O ödev hepimizin ödevi değil ki, çocuğumuzun ödevi, onun sorumluluğu. Ve zorlanıyorsa, sıkılıyorsa esas olarak kendisi ve öğretmeni arasında. Bu yaklaşımı gös...

Devamını Oku...

Y Yaşantı-Tecrübe

Sorumluluk bilinci aşılamak önemli

6-11 Yaş

Merhabalar, kendi deneyimimden yola çıkarak birkaç öneride bulunabilirim. Oğlum 12 yaşında, 4 yaşından itibaren ona yaşına uygun sorumluluklar vermeye başladık. Yaptığımız araştırmalara göre, çocuklara sorumluluk yükleyip tek başına bırakmak değil, zorlandıkları noktalarda eşlik etmek gerekiyormuş. Biz de ödevlerini beraber yapmak yerine takıldığı noktalarda müdahale ediyoruz. Zorlandıkları yerlerde daha somut örnekler bulmaya çalışarak problemin...

Devamını Oku...

DERS ÇALIŞMAYI NASIL EĞLENCELİ HALE GETİREBİLİRİZ?

6-11 Yaş, 12-14 Yaş, 15-18 Yaş

Çocukların bireysel ya da grup olarak ders çalıştıkları ev ödevleri ve grup çalışmaları onların başarısı için oldukça önemlidir. Bu nedenle onlara sıkılmadan, eğlenceli bir şekilde nasıl ders çalışacaklarını öğretmek, onların başarısına giden yolu sağlamlaştırır. Ders çalışmayı eğlenceli hale getirmek mümkün müdür? Çocuğunuzun kendi ders çalışma yöntemini bulmasını nasıl sağlarsınız? Çocuğunuzun ders çalışmasını sağlamaya çalışırken zorlanıyor m...

Devamını Oku...

Y Yaşantı-Tecrübe

Şimdilik idare ediyoruz

6-11 Yaş

Merhaba, bizim bu konuda şöyle bir durumumuz var. Evde böyle yiyecekler olmuyor ve alışık değiller (kızım 4 oğlum 2 yaşında). Ama dışarıda olduğumuzda ve çevreden birileri ikram ettiğinde bunlarla tanışmış oluyorlar. Benim başta sert tepki göstermem sonucu bu bir inatlaşmaya da dönüşür gibi oldu. Onun için şimdilik bu gibi durumlarda susuyorum. Ama biraz büyüdüklerinde neler yapacağız bilmiyorum. Kısıtlma sorunu çözmüyor çünkü ve bu yiyecekler ne...

Devamını Oku...

A Akıl-Fikir

Mükemmeli değil, yapabileceğimizin en iyisi

6-11 Yaş

Baktığımız zaman sağlıklı beslenme diye açılan dünyada bir sınır yok. Biz bu noktada mükemmeli değil, yapabildiğimizce en iyisini uygulamaya çalışıyoruz: Nedenlerini de açıklayarak mümkün olduğu kadar gördüğü abur cuburlardan uzak tutma, çok sevdiği birkaç abur cubur için ayda- iki haftada bir gibi sınırlamalara birlikte karar verme, dışarıda yemek yediğimiz zaman 'fast food' olsa da bunların sağlıksız olanlarından uzak durma, evde her çocuğun se...

Devamını Oku...

Çocuklarımızla Sağlıklı Besleniyoruz

6-11 Yaş

Renkli ambalajlar ya da karşı konulmaz tatlar... Sağlık açısından riskli olan fast foodlar ve abur cuburlara karşı çocuklarımızı durdurabilmek büyük önem taşıyor. Peki siz çocuklarınızın sağlıklı beslenmeleri ve abur cuburdan uzak durmaları için neler yapıyorsunuz? Gelin önerilerinizi paylaşın, diğer anne ve babalar için de ışık olsun!

Devamını Oku...

A Akıl-Fikir

Sorulara yanıt verin

6-11 Yaş

Bu konuda acele etmenize gerek yok, her çocuk farklı. Ama soruları varsa onlara yanıt vermek gerekir ve bu yanıtlar doğru olmalı. Ne soruyor? Genel olarak o yaşlarda cinsiyet farklılıklarını ve çocuk nasıl doğdu sorularını soruyor çocuklar. Bunları bastçe anlatmak ve kısa ve net olmak gerek.  Kitap birlikte okunabilir, ama yeni sorular ortaya çıkarmamak daha iyi. Kitaplardaki anlatımlardan yararlanabilirsiniz basit yanıtları oluşturmak içcin.

Devamını Oku...