15-18 Yaş

15-18 yaş grubuyla ilgili tüm PAY’lara ve uzman görüşlerine bu temadan ulaşabilirsiniz.

Uzman Görüşleri

Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB) Döngüsünü Kırmak-Akomodasyon
12-14 Yaş 15-18 Yaş - 19-25 Yaş
Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB) Döngüsünü Kırmak-Akomodasyon

OKB ile baş ederken, kaçınma davranışlarının ortadan kaldırılması ve ailelerin bu kaçınmayı destekleyici şekilde davranmaması büyük önem taşır. Yakınları OKB'li olan bireylerin, kendilerini ritüellerin bir parçası olarak bulması kaçınılmaz hale gelebilir. Aile bireylerinin yardım etmek amacıyla yaptığı bu davranışlar, OKB döngüsünü besleyici ve kaçınmayı destekleyici bir rol oynadığı için tedaviyi olumsuz yönde etkilemektedir, bu duruma “akomodasyon” adı verilir.

6-11 Yaş 12-14 Yaş - 15-18 Yaş
Sınıfta öğretimi nasıl farklılaştırabiliriz?

Üstün olduğu belirlenmiş öğrencilerin de aslında bu ortalama müfredatla ihtiyaçları karşılanmamaktadır. Bu öğrenciler de zorlanmamaktadırlar ve sıkılmaktadırlar. Öğrenmede Evrensel Tasarım (ÖET) yaklaşımı, bilişsel nörobilim çerçevesini kullanan ve değişik ihtiyaçları olan geniş bir spektrum dakika öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hazırlanmış bir yaklaşımdır. Temel amacı her öğrencinin başarılı bir öğrenci olmasını sağlamaktır ve her öğrencinin “uzman öğrenci” olmasını sağlamaktır. Bu, çok bilen, bildiğini daha fazla yapmak isteyen ve öğrenmeyi seven ve daha da fazla yapmak isteyen öğrenciler anlamına gelmektedir. ÖET'de anahtar, tasarımın evrensel olması (herkes için ulaşılabilir olması) ve her öğrencinin öğrenmesini sağlamaktır. Bu tasarım öncelikle tasarım yaparken çok esnek olmanın gücüne dayanır. – Öğrencilere seçenekler sunar – Öğrencilere farklı öğrenme yolları deneyimleri sunar – Öğrencilere materyalin farklı şekillerde sunulmasını sağlar ki iki şeye ulaşmak mümkün olsun “EVRENSEL” ve “HERKES ÖĞRENİR” ÖET in üç ilkesi öğrenmenin ne olduğunun dikkatli bir şekilde analiz edilmesi sonucu ortaya çıktı. Binlerce araştırmacının öğrenmenin ne olduğu, nelerin öğrenmeyi oluşturduğu ve öğrenme konusunda bireysel farklılıkların neler olduğu konusunda yaptıkları çalışmalar sonucunda her öğrenme ortamında bulunan 3 temel prensibi ortaya çıkarıldı. Üç genel prensip vardır. İlk prensip, bilgiyi öğrenene nasıl sunarız? Burada farklı yöntemler kullanarak bilgiyi sunmaktan bahsediyoruz. Her öğrencinin öğrenebilmesi için bilgiyi sunmamın tek bir yolu yoktur. İkinci prensip, çoklu yöntemler kullanarak öğrencilerin bildiklerini ifade etmelerine imkan vermektir. Üçüncü prensip ise çoklu yollar kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecine katılmasını sağlamaktır.

Videoyu İzle

Son PAY'lar

Tür:
Sıralama:
Uzman
A Akıl-Fikir

Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB)

1 Yaş 12-36 Ay 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB), kişinin zihninde beliren engelleyemediği düşünceler veya dürtülerin baş edilmesi zor bir kaygıya ve rahatsızlık duygusuna neden olması ile şekillenir. Kişi bazı ritüeller ve tekrarladığı davranışlar geliştirerek bu düşüncelerin yarattığı kaygıdan kurtulmaya çalışır. Bu davranışlar tekrarlandığında kaygı bir süre için azalır, ancak kısa süre sonra kaygı artarak tekrar hissedilir ve kişi tekrar ben...

Devamını Oku...

POPÜLER TERAPİ: DUYU BÜTÜNLEME

1 Yaş 12-36 Ay 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Duyu bütünleme terapisi ilk kez Amerikalı bir ergoterapist olan Dr. Jean Ayres tarafından çalışmalar yapılan ve günümüzde tüm dünyada yetkin ergoterapistler tarafından uygulanan bir terapi yöntemidir. İstek ve ihtiyaca uygun yapılandırılmış ortamlarda yaş ve cinsiyete bakılmaksızın uygulanan bu terapi yönteminde dünyada özellikle pediatri alanında yapılan çalışmalarla ö...

Devamını Oku...

OCD

1 Yaş 12-36 Ay 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Kızım zaman içinde OCD davranışları geliştirdi.  ilaç tedavisi önerildi. Ancak bu OCD davranışlarının oluşmasına sebep olan düşüncelerini seyreltmek için nasıl davranmalıyız? her dokunmadan pis olacağını düşünüyor.  Kapı tokmağı, bir başkasının elini paraya sürüp yanından geçmesinden , yada herhangi bir eşyaya dokunulmuş olması, sonra ona dokunmak..  Not: OCD &uum...

Devamını Oku...

Sen Nereden Çıktın ERGOTERAPİ !

1 Yaş 12-36 Ay 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Bir alanın ilk temsilcilerinden olmak çok büyük bir şansken, diğer yandan nasıl özveri istiyor bir bilinse… Mesleğin öncülerinden olmak gurur verici olduğu kadar, ciddi bir gelişim ve sorumluluk gerektiriyor. Çünkü biliyoruz ki ergoterapiyi topluma en doğru şekilde taşıyacak olan da, yıkıma uğratacak olan da yine ergoterapistlerdir...   Ergoterapiyi okurlarla buluşturmayı , farkındalı...

Devamını Oku...

Sınav kaygısı ile baş etmek

12-14 Yaş - 15-18 Yaş

Merhabalar, öncelikle kızınıza başarılar ve kolaylıklar diliyorum. Sınav kaygısı başlı başına zorlayıcı bir durumken, buna bir de pandemiye bağlı kaygı da eklenmiş durumda. Dolayısıyla kızınızın kendisini kaygılı, bazen yetersiz, bazen yüksek bazense düşük motivasyonda hissetmesi çok doğal. Şu anda ona en iyi gelebilecek şeylerden biri, sizin onun yanında olduğunuzu, duygularını anladığınızı bilmesi olacaktır. "Sen...

Devamını Oku...

A Akıl-Fikir

KORONA VİRÜS GÜNLERİNDE KAYGIMIZI YÖNETMEK

1 Yaş 12-36 Ay 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

    Korona virüs etrafında çıkıntılar olan bir daire şeklinde göründüğünden adını taç anlamına gelen latince corona, fransızca couronne kelimesinden almış.    Yeni korona virüs  yayılmaya devam ettikçe bizim de her gün kafamız karışıyor; ardarda gelen hastalık haberlerinden olumsuz etkileniyoruz. Negatif duyguların önemli bir işlevi vardır: Bizi harekete g...

Devamını Oku...

Ergenin Duyguları /gökyüzü

12-14 Yaş - 15-18 Yaş

Merhaba,ergenlik döneminde güzel miyim değil miyim bu sorgulanan bir durum. Okulda,sınıfta güzel bulduğu yaştaşlarının arkadaşı olduğunu görüyor bunun güzellikle olduğunu düşünüyor  .Daha önceki yaş dönemlerinde yaşıtları ile ilişkileri nasıldı ?Kendisini sevdiğini,değerli olduğunu ,her haliyle seveceğinizi,sevdiğinizi, önemsediğinizi belirtiyor musunuz?Dinlenmediğini söylemiş....

Devamını Oku...

Ergen

15-18 Yaş

Kızım 15 yaşında.gecen sene liseye başladı.zaman zaman okulunda hiç arkadaşının olmadığı,kendisinin çirkin olduğunu güzel olsaydı herşeyin daha kolay olacağını söylüyor.bu söylemler belirli aralıklarla tekrarlanıyor.hic onu dinlemiyormusuz.algilari açık bı çocuktu.simdi çok dalgın hayalperest.odaklanma sorunu da var.konusup bağırıp agladiktan 5 dk. sonra rahatlayıp tekrar gülmeye başlıyor Allahtan�

Devamını Oku...

Uzman
A Akıl-Fikir

Gençler ve Şans Oyunları

15-18 Yaş - 19-25 Yaş

Merhaba , Bu yaş gençlerde iddia gibi şans oyunlarına ilgide bir artış olabiliyor. Ama bazen bu ilgi normal seviyesini aşıp kontrol edilemeyen sıkıntılı bir duruma dönüşebiliyor. Bunu belirleyen bu oyunlarla ne kadar vakit geçirildiği ve büyük maddi kayıplar gibi neye mal olduğu. Sizin oğlunuzun durumunda olduğu gibi bu durum basit bir ilgiden çok gencin kendini denetlemekte zorlandığı bir duruma dön&...

Devamını Oku...

Uzman
A Akıl-Fikir

Öfke Nöbeti

12-14 Yaş - 15-18 Yaş

Ergenlik özellikle öfke başta olmak üzere bazı duyguların daha yoğun ve daha iniş çıkışlı yaşanabilmesi nedeniyle ergenin kendisi ve etrafındakiler için zorlayıcı bir gelişim dönemidir. Duyguları düzenleme becerisinin yeniden inşa edildiği bir gelişim dönemi olduğu da akılda tutularak etrafındaki yetişkinlerin bu dönemde ergenin yaşadığı öfke patlamalarında destekleyici işlevi önem kazanı...

Devamını Oku...