12-14 Yaş

12-14 yaş grubuyla ilgili tüm PAY’lara ve uzman görüşlerine bu temadan ulaşabilirsiniz.

Uzman Görüşleri

Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB) Döngüsünü Kırmak-Akomodasyon
12-14 Yaş 15-18 Yaş - 19-25 Yaş
Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB) Döngüsünü Kırmak-Akomodasyon

OKB ile baş ederken, kaçınma davranışlarının ortadan kaldırılması ve ailelerin bu kaçınmayı destekleyici şekilde davranmaması büyük önem taşır. Yakınları OKB'li olan bireylerin, kendilerini ritüellerin bir parçası olarak bulması kaçınılmaz hale gelebilir. Aile bireylerinin yardım etmek amacıyla yaptığı bu davranışlar, OKB döngüsünü besleyici ve kaçınmayı destekleyici bir rol oynadığı için tedaviyi olumsuz yönde etkilemektedir, bu duruma “akomodasyon” adı verilir.

Ebeveynler için: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuğunuz ve uzaktan eğitim
6-11 Yaş - 12-14 Yaş
Ebeveynler için: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuğunuz ve uzaktan eğitim

Özellikle Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuklar ve ebeveynleri için önümüzdeki uzaktan eğitim süreci zorlayıcı olabilir. Çocukların bu dönemi tatil modunda geçirmek istemesi ebeveyn-çocuk ilişkisi açısından çatışma yaratabilir. Bu dönemde bir düzen yaratabilmek için öncelikle rutine ihtiyacınız olacaktır.

6-11 Yaş 12-14 Yaş - 15-18 Yaş
Sınıfta öğretimi nasıl farklılaştırabiliriz?

Üstün olduğu belirlenmiş öğrencilerin de aslında bu ortalama müfredatla ihtiyaçları karşılanmamaktadır. Bu öğrenciler de zorlanmamaktadırlar ve sıkılmaktadırlar. Öğrenmede Evrensel Tasarım (ÖET) yaklaşımı, bilişsel nörobilim çerçevesini kullanan ve değişik ihtiyaçları olan geniş bir spektrum dakika öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hazırlanmış bir yaklaşımdır. Temel amacı her öğrencinin başarılı bir öğrenci olmasını sağlamaktır ve her öğrencinin “uzman öğrenci” olmasını sağlamaktır. Bu, çok bilen, bildiğini daha fazla yapmak isteyen ve öğrenmeyi seven ve daha da fazla yapmak isteyen öğrenciler anlamına gelmektedir. ÖET'de anahtar, tasarımın evrensel olması (herkes için ulaşılabilir olması) ve her öğrencinin öğrenmesini sağlamaktır. Bu tasarım öncelikle tasarım yaparken çok esnek olmanın gücüne dayanır. – Öğrencilere seçenekler sunar – Öğrencilere farklı öğrenme yolları deneyimleri sunar – Öğrencilere materyalin farklı şekillerde sunulmasını sağlar ki iki şeye ulaşmak mümkün olsun “EVRENSEL” ve “HERKES ÖĞRENİR” ÖET in üç ilkesi öğrenmenin ne olduğunun dikkatli bir şekilde analiz edilmesi sonucu ortaya çıktı. Binlerce araştırmacının öğrenmenin ne olduğu, nelerin öğrenmeyi oluşturduğu ve öğrenme konusunda bireysel farklılıkların neler olduğu konusunda yaptıkları çalışmalar sonucunda her öğrenme ortamında bulunan 3 temel prensibi ortaya çıkarıldı. Üç genel prensip vardır. İlk prensip, bilgiyi öğrenene nasıl sunarız? Burada farklı yöntemler kullanarak bilgiyi sunmaktan bahsediyoruz. Her öğrencinin öğrenebilmesi için bilgiyi sunmamın tek bir yolu yoktur. İkinci prensip, çoklu yöntemler kullanarak öğrencilerin bildiklerini ifade etmelerine imkan vermektir. Üçüncü prensip ise çoklu yollar kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecine katılmasını sağlamaktır.

Videoyu İzle

Son PAY'lar

Tür:
Sıralama:
Uzman
A idea

Çocuklar ne zaman evde yalnız kalabilir?

6-11 Yaş - 12-14 Yaş

Merhaba Gülsen Hanım, Evde yalnız kalma konusunda öncelikle yaştan bağımsız olarak bir ebeveynin gözetiminde olması daha sağlıklı olacaktır. Sadece kaygılanmaması için değil, siz evde yokken geçireceği zamanın kalitesi açısından da bu önemli. Örneğin, evde tek başınayken sadece online oyunlarla vakit geçirmesi yerine bir ebeveynle yapılacak sohbet, oynanacak bir kutu oyunu gibi faaliyetler pek...

Devamını Oku...

Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB)

0-1 Yaş 1-3 Yaş 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Obsesif Kompülsif Bozukluk (OKB), kişinin zihninde beliren engelleyemediği düşünceler veya dürtülerin baş edilmesi zor bir kaygıya ve rahatsızlık duygusuna neden olması ile şekillenir. Kişi bazı ritüeller ve tekrarladığı davranışlar geliştirerek bu düşüncelerin yarattığı kaygıdan kurtulmaya çalışır. Bu davranışlar tekrarlandığında kaygı bir süre için azalır, ancak kısa süre sonra kaygı artarak tekrar hissedilir ve kişi tekrar ben...

Devamını Oku...

POPÜLER TERAPİ: DUYU BÜTÜNLEME

0-1 Yaş 1-3 Yaş 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Duyu bütünleme terapisi ilk kez Amerikalı bir ergoterapist olan Dr. Jean Ayres tarafından çalışmalar yapılan ve günümüzde tüm dünyada yetkin ergoterapistler tarafından uygulanan bir terapi yöntemidir. İstek ve ihtiyaca uygun yapılandırılmış ortamlarda yaş ve cinsiyete bakılmaksızın uygulanan bu terapi yönteminde dünyada özellikle pediatri alanında yapılan çalışmalarla ö...

Devamını Oku...

OCD

0-1 Yaş 1-3 Yaş 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Kızım zaman içinde OCD davranışları geliştirdi.  ilaç tedavisi önerildi. Ancak bu OCD davranışlarının oluşmasına sebep olan düşüncelerini seyreltmek için nasıl davranmalıyız? her dokunmadan pis olacağını düşünüyor.  Kapı tokmağı, bir başkasının elini paraya sürüp yanından geçmesinden , yada herhangi bir eşyaya dokunulmuş olması, sonra ona dokunmak..  Not: OCD &uum...

Devamını Oku...

Sen Nereden Çıktın ERGOTERAPİ !

0-1 Yaş 1-3 Yaş 6-11 Yaş 12-14 Yaş 15-18 Yaş 19-25 Yaş - 3-5 Yaş

Bir alanın ilk temsilcilerinden olmak çok büyük bir şansken, diğer yandan nasıl özveri istiyor bir bilinse… Mesleğin öncülerinden olmak gurur verici olduğu kadar, ciddi bir gelişim ve sorumluluk gerektiriyor. Çünkü biliyoruz ki ergoterapiyi topluma en doğru şekilde taşıyacak olan da, yıkıma uğratacak olan da yine ergoterapistlerdir...   Ergoterapiyi okurlarla buluşturmayı , farkındalı...

Devamını Oku...

Stres

6-11 Yaş 12-14 Yaş - 3-5 Yaş

Merhaba, tırnak yemesinin altında yatan neden belki de strestir. Elbette çocuğunuzun yaşı oldukça küçük olduğu Pandemi gündemine dair olan biteni tam olarak anlayamaz, ama çocuklar evdeki stresi algılayabilir ve bir sünger gibi bu stresi kendilerine çekebilirler.  Belki bu noktada tırnak yemeyi nasıl bıraktırırım boyutuna odaklanmaktan ziyade, stresini nasıl azaltabilirim gibi bir yakla...

Devamını Oku...

Sınav kaygısı ile baş etmek

12-14 Yaş - 15-18 Yaş

Merhabalar, öncelikle kızınıza başarılar ve kolaylıklar diliyorum. Sınav kaygısı başlı başına zorlayıcı bir durumken, buna bir de pandemiye bağlı kaygı da eklenmiş durumda. Dolayısıyla kızınızın kendisini kaygılı, bazen yetersiz, bazen yüksek bazense düşük motivasyonda hissetmesi çok doğal. Şu anda ona en iyi gelebilecek şeylerden biri, sizin onun yanında olduğunuzu, duygularını anladığınızı bilmesi olacaktır. "Sen...

Devamını Oku...

Y Yaşantı-Tecrübe

Hiperaktif çocuklu ailelere disiplin ve sınırlar

6-11 Yaş - 12-14 Yaş

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite hayatı etkileyecek bir sorun olduğu kesin.Ailelere bu konuda birkaç fikir vermek istiyorum. 1-Dinliyor,isterse yapar,umrunda değil. Bu hiperaktivitede görünen temel sorunlar.Yas ilerledikçe bencil,sadece kendini düşünüyor gibi şeyler söylenir.Öncelikle her insan evladı paylaşmak, iletişim kurmak ve kendini gerçekleştirmek ister.Ailede (özellikle annel...

Devamını Oku...

Y Yaşantı-Tecrübe

Çocuklarla aktivite

12-14 Yaş

Bu zor zamanlarda evde vakit geçirmek zor. Hele de biri 11 diğer 13 yaşında 2 kızınız varsa. Tüm gün ev içinde çok hareket edemiyoruz. O yüzden akşamları 20 dakikalık egzersiz videolarını TV den izleyip egzersiz yapıyoruz. Benim için biraz zor oluyor ama zevkli vakit geçiriyoruz. Ayrıca sıkılınca isim-eşya-şehir oyununun yeni nesil versiyonunu ünlü/dizi-film, meyve/sebze, ülke/şehir...

Devamını Oku...